onsdag 7. januar 2015

Project Life



Det begynner å bli endel år siden jeg greide å være aktiv med scapbooking, men jeg har savnet det hele tiden. Men å ha tid til å sitte og dille med papir og bilder har jeg bare ikke lenger. Ikke har jeg plass heller, for jeg kan ikke la alt ligge fremme til små barnehender, for da får de nok føtter å gå på. 

I jula oppdaget jeg app'en "Project Life" av Becky Higgins. Jeg husket Higgins fra den gangen jeg scrappet, og fant ut at den appen måtte jeg sjekke ut. Og jeg ble ikke skuffet! Nå får jeg faktisk lagd sider på 1-2-3, og planen er å printe de ut i en fotobok på slutten av året. 

I iPhoto har jeg lagde meg et album der jeg legger inn alle sidene jeg lager, slik at de er enkle å finne tilbake til når jeg skal bestille bok. 
Jeg har også begynt å lage sider fra 2014, og har lagd meg en et eget album med de sidene, slik at jeg etterhvert kan sortere de, og få bestilt en fotobok. 

Jeg kommer nok til å supplere med noen sider laget i Photoshop elements etterhvert, kan jeg se for meg, spesielt hvis det skal mye tekst inn, og litt sånn.  Men til å lage sider med bilder, litt stæsj og litt tekst er denne appen genial! Og jeg ser for meg at det faktisk KAN bli fotobok av 2015, og en bok som jeg blir fornøyd med. 

Foreløpig har jeg lagd 4 sider fra 2015, og det er ikke dårlig, til at vi er så tidlig i januar som vi er. Målet er å ha iallefall en side fra hver uke, men jeg ser for meg at det kommer til å variere litt ut fra hva som skjer, så i noen perioder blir det flere sider, mens i andre blir det færre. og når alt kommer til alt kommer jeg sikkert ikke til å bruke alle sidene i bok, men nå er de iallefall der, og det er bare for meg å plukke. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar